INFORMACIÓN FAMILIAS


INFORMACIÓN XERAL 1º ESO 

-       Xornadas de Sensibilización:A SENSIBILIDADE 

-       TITORÍAS: Horas de visita pais:
              1º ESO A: MÉRCORES 9.00 h-9.30 h / 1.35-14.00 h
              1º ESO B: 

-       Configuración da ESO:

o   Eliminación da “promoción automática”
o   Exames extraordinarios en setembro para os que non aproben en xuño
o   Con 3 ou máis materias suspensas repítese curso completo.
o   Se pasa con materias suspensas terá que examinarse no curso seguinte (NON EXISTEN AS MATERIAS CONTINUAS)

-       Xustificación das faltas de asistencia. A ser posible con antelación.
-       Puntualidade. Non poderán entrar na clase se non chegan acompañados por un adulto.
-       Se faltan a clase en día de exame só se lles fará se traen xustificación médica.

Pautas para conseguir un bo rendemento académico:

Cómpre insistir na importancia e necesidade de ter  un hábito de estudo.  

- O estudo debe formar parte da rutina diaria. O tempo mínimo de dedicación ao estudo son tres horas.

- Deben estudar todos os días á mesma hora e no mesmo lugar. Deben elaborarse un horario de estudo en casa.

- Primeiro estudar, despois realizar os exercicios que nos axudan a afianzar o que estudamos.

    -  Empezar por tarefas de dificultade media, continuar coas de maior dificultade para terminar coas máis sinxelas.

     -     Os pais debemos vixiar como estudan os nosos fillos.
  -  Un dos problemas que os profesores observamos é a falta de organización e planificación que teñen os nosos alumnos. Por tanto é necesario axudarlles a adquirir este obxectivo. Debemos:
                  * Controlar a súa axenda. Insistir e vixiar que apunten todos os deberes e exames. É un medio de comunicación entre os pais e o centro, por tanto debemos estar atentos a posibles comunicacións dos profesores.
                  *  Vixiar que traian a diario todos os materiais que necesitan para o bo seguimento das clases (libros, cadernos, bolígrafos....)
-           Por último debemos COIDAR E ESTAR MOI ATENTOS A:
                    * Insistir no uso obrigatorio do uniforme. Se non o traen, o Colexio toma medidas disciplinarias.
                     * As amizades dos nosos fillos
           * As horas de chegada a casa. A diario non deben saír pois prexudica o seu rendemento e concentración.
          * Alimentación e descanso. Dous elementos imprescindibles para ter un bo rendemento no colexio. Deben vir ben almorzados e traer algo a media mañá. Durmir oito horas diarias.
                    * Manter unha hixiene adecuada. 

                 * Uso dos móbiles, psp, os programas de TV (é necesario controlar e vixiar o uso que fan os nosos fillos da televisión)

                 *Debemos dar un aviso importante sobre o uso nocivo ou inadecuado de Internet:
     -   Nos computadores pódese instalar, ademais do antivirus, un programa de seguridade,  no que figura control de pais.
       -          En portais aparentemente inofensivos, como Youtube, que serve para visualizar vídeos, é posible acceder a contidos non aptos para determinadas idades.
    -   Sen crear alarmas innecesarias, temos que insistir en VIXILANCIA E CONTROL das páxinas visitadas.

   -  Redes sociais (Tuenti, Facebook, Twitter, MySpace .....): os nenos e adolescentes no sempre son conscientes do que pode ocasionar un uso non responsable da web. Algúns riscos son: dar información persoal (consentida ou non...), subir fotografías -propias ou alleas- que reflictan situacións de intimidade, facerse "amigos" de xente que non coñecen (e que, ao igual ca eles, non sempre din a súa idade real), atoparse en persoa con "amigos" que só coñecen da rede, abrir os sitios para que calquera os poida ver.... 

      -   Chats: O problema que existe de meterse nos chats é o posible contacto con adultos que perseguen fins que poden chegar ao contacto persoal.
     - Messenger: É un sistema de Chat instantáneo no que se inclúen as persoas que un elixe intercambiando a dirección de correo electrónico. Con todo, existe o problema de comunicar o contrasinal persoal a outros e isto pode permitir a suplantación de personalidade.
O ALUMNADO DE 1º ESO
Características psicolóxicas dos alumnos que repercuten tanto a nivel escolar (rendemento académico) como a nivel familiar:

-           Inestabilidade afectiva e fluctuación na imaxe de si mesmo. Dáse gran variación nos estados de ánimo sen que medien circunstancias que puidesen explicalo. Uns días están pletóricos de ánimo e outros días caen no desánimo.
-           Inseguridade. O adolescente atópase en terra de ninguén, pois abandonou o "papel" de neno e non alcanzou o de "adulto".
-           A reacción ante as dificultades e o sentimento de inseguridade que teñen lévalles a mostrar unha actitude de autoafirmación (ás veces levando a contraria aos pais a diario), ademais de adoptar formas de rebeldía, que se interpretan como mecanismos de defensa dunha personalidade aínda inmatura e ameazada.
-           Descubrimento da intimidade e tendencia á introspección. Na adolescencia descóbrese que un é diferente, e tense ademais gran tendencia a acentuar esa diferenza. Xorde a tendencia a illarse do mundo que lle rodea.
-       Debilidade na vontade. Custa facer as cousas, sente un certo abatemento ante as dificultades da vida ordinaria. Dedícase con entusiasmo ao que está dentro dos seus intereses persoais, non escatimando esforzo para iso; pero non así "co que teño que facer porque o din os meus pais". Quere conseguir as cousas xa, aquí e agora. Tende ao inmediato e fácil, e fáltalle perseveranza para terminar o que comeza.
-           Tendencia á conduta gregaria. Adóptanse sinais, distintivos, normas do grupo, e unha determinada xerga, que satisfán no adolescente as necesidades de pertenza e afiliación. Trasládase a dependencia da familia, á dependencia ao grupo. Ao incorporarse ao grupo, incrementa a súa capacidade de acción: xunto ao grupo pode realizar cousas que serían imposibles para el só.
-           Necesidade de aceptación polos seus iguais. O impulso que sente de evadirse do fogar lévalle ao círculo dos amigos, a cuadrilla. Nela busca eludir a fiscalización do fogar, evita que lle traten como a un neno e ten a necesidade de que os seus amigos lle acepten e compréndanlle
-           Hipersensibilidad ao ridículo. Necesita da seguridade de ser acollido no grupo.
-        Necesidade da amizade. Busca un estreitamento dos lazos de amizade. Necesítase do "amigo íntimo", a quen se poida manifestar todo o que sente e quere.

PASO DE EDUCACIÓN PRIMARIA 
A EDUCACIÓN SECUNDARIA

A TER EN CONTA

- O paso de Primaria á ESO ten unha serie de peculiaridades:
·  Van ter máis materias.
·  Terán máis horas de clase.
·  Terán un maior número de profesores.
·  Van convivir nun mesmo centro con mozos e mozas maiores que eles, de 15, 16 ou máis anos.

- Para moitos mozos o inicio da etapa supón un período de tensión e ansiedade. Diferentes historias e lendas sobre a ESO (case sempre froito da imaxinación) preocupan antes de comezar.

- Noutros casos angústialles simplemente o novo e descoñecido.

- Estatisticamente está demostrado que o alumnado que levaba con éxito os estudos en Primaria, continúa facéndoo en Educación Secundaria.

DEZ CONSELLOS PARA AS FAMILIAS

1. Elaborar un horario de estudo
- Unha vez que comece o curso, axude ao seu fillo ou filla a que elabore un horario de dedicación aos estudos.
- Aínda que se poden contemplar momentos de lecer e descanso, con todo, ao longo da semana esta terá que ser a actividade principal.
- Non só se trata de realizar deberes escolares, tamén terá que dedicar tempo a realizar repasos, preparar
resumos ou adiantar traballo.
- A dedicación diaria e tranquila aos estudos é a mellor medida para previr outro tipo de dificultades. A misión da familia é supervisar esta dedicación e garantir as condicións adecuadas.

2. Falar sobre os estudos
- Manteña comunicación co seu fillo ou filla sobre os estudos e a vida do instituto.
- Mellor que facer un interrogatorio, estea dispoñible para que o seu fillo lle conte ou formule preguntas abertas.
- Escoite sen xulgar. Preguntas do tipo E ti que pensas diso? Que  vas facer ti?, poden axudar.

3. Manter contacto co Centro escolar.
- Os pais deben estar informados da marcha do seu fillo ou filla e non esperar aos resultados das avaliacións.
- Manteña unha entrevista ao longo de cada trimestre co titor ou titora e acuda sempre que lles chame. 
- Adopte as medidas que lle aconsellen se fose necesario.
- Non se mostre á defensiva nin encubra ao seu fillo cando lle chamen desde o colexio. A colaboración entre a familia e o Centro é indispensable nestas idades: se rompe relacións cos seus educadores, perdería un importante aliado na educación do seu fillo ou filla.

4. Desconfiar de mensaxes pouco cribles
- Ás veces os mozos dan aos pais mensaxes coma "non teño nada que estudar", "non hai exames" ou "todos os compañeiros fan o mesmo".
- Non se deixe enganar e contraste a información.

5. Controlar o tempo de dedicación a Internet
- Nestas idades pode aumentar significativamente a dedicación a Internet, sobre todo ás redes sociais.
- Desde o principio, marque uns horarios, unhas normas estritas sobre o seu uso e supervise o seu uso
- Os abusos neste aspecto, adoitan ser o principio dun fracaso nos estudos.

6. Establecer contratos.
 - Nalgúns casos, é necesario que a familia negocie co seu fillo e estableza unha especie de contratos.
 - Nestes casos, o fillo ou a filla poderá gozar dunha serie de privilexios se cumpre o horario de estudo e obtén resultados adecuados.
- Para iso pódese utilizar o uso do computador, o teléfono móbil, a paga de fin de semana, entre outros.

7. Estar informado o seu círculo de amigos.
- A partir destas idades o círculo de amigos ten unha gran influencia sobre o adolescente.
- O paso a Secundaria é un momento onde se establecen novas relacións.
- Mantéñase informado e vixiante sobre as súas amizades: non sempre son unha influencia positiva.

8. Acordo entre a parella.
- O manexo dun fillo ou filla adolescente é especialmente complicado para todos as familias.
- Que a parella se manteña unida, fale sobre o tema e adopte as medidas necesarias de mutuo acordo é
clave para afrontar a educación nesta etapa.
- Encubrir ao fillo fronte á parella, romper acordos ou simplemente desentenderse é unha forma inadecuada de afrontar esta etapa.

9. Eloxiar e animar ao seu fillo ou filla.
- Desgraciadamente os mozos que teñen unha dedicación aos estudos adecuada durante a Secundaria reciben poucos reforzos e estímulos positivos, ao contrario, adoitan atoparse con máis problemas e obstáculos que o resto por cumprir co seu deber.
- O apoio da familia, as palabras de ánimo, alentó e reforzo serán fundamentais.

10. Estar atento aos cambios.
- Por último, ao comezo da etapa e durante a mesa, é conveniente estar atentos a posibles cambios de humor e de conduta no seu fillo ou filla.
- Cambios bruscos como mal xenio, excesivo nerviosismo, cambios bruscos nos seus costumes, poden ser un sinal de alerta.
- Nestes casos, non deixe pasar moito tempo. Aborde o tema en primeiro lugar co seu fillo ou filla. Se isto non fose efectivo infórmese a través dos profesores do centro.
- Se houbese problemas pida axuda a outros especialistas, como ao orientador/a do centro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario